.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گردشگران 52 کشور وارد مازندران شدند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با توجه به تبلیغات منفی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، گردشگران 52 کشور وارد مازندران شدند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حسین باقری بعدازظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اعلام اینکه 188 دفتر خدمات سیاحتی و گردشگری دارای مجوز در مازندران فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 65 هزار گردشگر خارجی به مازندران سفر کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: با توجه به تبلیغات منفی غرب علیه جمهوری اسلامی، گردشگران 52 کشور وارد مازندران شدند.

این مسئول با اشاره به نقاط ضعف دفاتر خدماتی و سیاحتی در مازندران، تصریح کرد: نبود نقدینگی، نداشتن تخصص در امر صنعت گردشگری، خرده‌فروشی و فعالیت در حوزه تورهای زیارتی از عوامل مهمی است که دفاتر خدمات سیاحتی در ورود تورهای گردشگری به مازندران موفق نیستند.

وی از افزایش 20 درصدی مسافران خارجی نسبت به سال گذشته در مازندران خبر داد و گفت: بیشتر گردشگران خارجی با استفاده از پکیج‌های ترکیبی وارد کشور و مازندران شدند.

باقری مدت اقامت گردشگران خارجی را سه شب در مازندران دانست و افزود: هدف ما ماندگاری مسافران و گردشگران در مازندران است که در این بخش نقاط ضعف باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه در بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی گردشگری باید ردیف اعتباری مناسبی اختصاص یابد، بیان داشت: برای جذب گردشگران بین المللی برقراری خط هوایی ضروری است.

این مسئول در بخش دیگری از از سخنانش به ارائه تسهیلات بانکی به هتلداران و اماکن گردشگرپذیر اشاره کرد و گفت: منابع اعتباری بانک‌ها با پرداخت سود 24 درصد برای هتلداران توجیه پذیر نیست.

باقری ظرفیت مازندران را در جذب توریست ورزشی بالا دانست و ابراز داشت: مازندران می‌تواند میزبان مسابقات ورزشی بین‌المللی باشد.

وی زیرساخت برای جذب گردشگر در مازندران را با شرایط کنونی مناسب ندانست و یادآور شد: ناوگان ریلی مازندران پاسخگوی گردشگران خارجی نیست، توسعه در این بخش حمل و نقلی از ضروریات است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به محورهای مواصلاتی استان، نصب تابلوهای دو زبانه را برای معرفی جاذبه‌های توریسم موثر دانست و گفت: ورودی شهرهای مازندران قابلیت جذب توریسم را ندارد.

این مسئول به لغو روادید به منظور تسهیل در ورود گردشگران خارجی اشاره کرد و متذکر شد: بدون تحقق این امر در جذب گردشگر خارجی دچار مشکل می‌شویم.

باقری با بیان اینکه اختصاص «کدتور» به دفتر خدمات سیاحتی و گردشگری و صدور روادید در فرودگاه ساری برای جذب گردشگران خارجی موثر است، اذعان داشت: قوانین همه دستگاه‌های اجرایی باید با موضوع گردشگری مطابقت داشته باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.